Analityka społeczna i konsulting cyfrowy

Po ukończeniu studiów będziesz znał i rozumiał złożone procesy społeczne związane z cyfryzacją (wiedza z zakresu socjologii, informatyki, ekonomii, psychologii). Poznasz najnowsze trendy i narzędzia cyfrowe wykorzystywane w badaniach i analizach społecznych. Będziesz potrafił wdrażać rozwiązania cyfrowe. Zdobędziesz kompetencje analityczne (tworzenie baz danych, analiza big data, modelowanie społeczne, profilowanie użytkowników) i społeczne (planowanie zadań, zarządzanie czasem, higiena pracy w środowisku cyfrowym, funkcjonowanie w zespole).

 Będziesz mógł pracować w takich obszarach, jak:

  • konsulting: firmy projektujące strategie integrowania cyfrowych i tradycyjnych kanałów komunikacji, budujące strategie e-commerce w organizacjach, wprowadzające zmiany w organizacjach, projektujące strategie przejścia organizacji z działania w trybie offline do trybu online
  • analityka: firmy pracujące z dużymi zbiorami danych, umożliwiającymi identyfikację trendów, określanie priorytetów oraz podejmowanie trafnych decyzji w sektorze publicznym i prywatnym,
  • badania: firmy badawcze wykorzystujące narzędzia cyfrowe, wspierające procesy cyfrowe z perspektywy UX,
  • interdyscyplinarne zespoły m.in. badawcze, doradcze, analityczne.

 Jak prowadzimy zajęcia

  • Wybierając ten kierunek będziesz uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w formie warsztatowej, projektowej i grywalizacyjnej.
  • Wybrane zajęcia realizowane będą w formie mobilnej (spacery badawcze, wizyty studyjne) oraz z wykorzystaniem oprogramowania statystycznego i narzędzi badawczych przeznaczonych do umieszczenia w Internecie.
  • Metody prowadzenia zajęć na specjalności dostosowane są do specyfiki przedmiotów oraz najnowszych trendów w zakresie wykorzystania nowych technologii w procesie kształcenia.

 Dlaczego i komu polecamy ten kierunek?

Wyniki przedstawione w The Future Jobs Report 2023 pokazują, że wykorzystywanie nowoczesnych technologii będzie w następnych pięciu latach kluczowym czynnikiem rozwoju dla 85% firm i to ten czynnik będzie odpowiadał za tworzenie nowych miejsc pracy. Wyniki raportu wskazują, że wśród najistotniejszych umiejętności, które będą pożądane na rynku pracy w następnych pięciu latach znajdują się: umiejętność kreatywnego myślenia, myślenia analitycznego, korzystania z technologii, zarządzania zespołami oraz kompetencje społeczne do pracy z innymi. Jednocześnie prognozy wskazują, że najszybciej liczba miejsc pracy będzie rosła w obszarach związanych z branżą e-commerce, tworzeniem strategii i rozwojem marketingu cyfrowego. LinkedIn podaje z kolei, że wśród dziesięciu najbardziej perspektywicznych ścieżek rozwoju kariery na pierwszym miejscu jest ścieżka związana z analizą danych, bowiem rośnie zapotrzebowanie na specjalistów potrafiących nie tylko poddawać dane statystycznej obróbce, ale również potrafiących je zbierać i interpretować. Przemiany rynku pracy wymagają specyficznego zestawu kwalifikacji związanych z umiejętnością elastycznego i efektywnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), zrozumieniem przestrzeni wirtualnej i kierunków jej rozwoju oraz umiejętnością gromadzenia i analizy informacji w taki sposób, by pozwalały one na podejmowanie optymalnych decyzji.

Co trzeba zrobić, żeby studiować na kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy

Analityka społeczna i konsulting cyfrowy to 3-letnie studia prowadzące do tytułu zawodowego licencjata. Więcej informacji o rekrutacj: Analityka społeczna i konsulting cyfrowy

opinia_3.jpg

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18